| |

برد شیرهای هیدرولیکی سروو و پروپرشنال

برد شیرهای هیدرولیکی

چه نکاتی را باید در مورد برد شیرهای هیدرولیکی سروو و پروپرشنال بدانیم؟

شیرآلات هیدرولیکی در گستره وسیعی از بازار و برنامه‌های کاربردی یافت می‌شوند. به همین دلیل مهم است که اطلاعات پایه‌ای لازم را در مورد برد شیرهای هیدرولیکی سروو و برد شیرهای هیدرولیکی پروپرشنال داشته باشیم. در بسیاری از موارد، نداشتن اطلاعات لازم در مورد آن‌ها باعث می‌شود تا پروسه تعمیرات با مشکلات جدی مواجه شود. همچنین پروسه انتخاب شیر هم متناسب با نیاز مشتری، تحت تاثیرات منفی قرار می‌گیرد. (تفاوت شیر های سروو و پروپرشنال)

همچنین ارائه خدمات تعمیر پمپ هیدرولیک به صورت کاملا تخصصی توسط مهندسین مجرب و با سابقه در شرکت پایا هیدرولیک انجام میپذیرد.

برد شیرهای هیدرولیکی سروو چگونه عمل می‌کند؟

برد شیرهای هیدرولیکی سروو بخشی از کل شیر است. برای درک کارکرد آن، ابتدا باید کارکرد کلی دستگاه را درک کنید. به طور کلی این شیرها، عملکرد عمده خود را در حوزه کنترل دقیق ساختار پیچیده متمرکز می‌کنند. به همین علت است که از آن‌ها در کارهایی استفاده می‌کنند که به کنترل عملکرد بالا و دقیق نیاز باشد. این محصولات، بر اثر تغییرات ساختاری و اصول بازخورد مبدل‌های خروجی، کار اندازه‌گیری را انجام می‌دهند. اندازه‌گیری شامل موقعیت، سرعت، فشار یا شتاب می‌شود.  

شیرهای الکتریکی سروو، از مبدل موقعیت الکترونیکی برای اندازه‌گیری موقعیت قرقره استفاده می‌کنند. این سیگنال به صورت الکتریکی تغذیه می‌شود. بنابراین تمام این شیرها دارای قطعات الکتریکی از جمله برد هستند. حال برد، مدار آنالوگ و رابط‌های آنالوگ مورد نیاز برای کنترل موقعیت را ارائه می‌دهد. برخی از مدل‌های این شیرها هستند که در حال حاضر مجهز به قابلیت‌های اضافی مانند خطاهای خروجی و نظارت بر ایمنی هستند. می‌دانید که وسایل الکترونیکی دیجیتال دارای برد، با مدار مبتنی بر ریزپردازنده‌ها کار می‌کنند. این امر منجر به افزایش عملکرد سوپاپ می‌شود. این امر امکان داشتن رابط‌های fieldbus و ادغام اضافی را نیز فراهم می‌کند. مانند گزینه‌های کنترل اعم از کنترل فشار و کنترل محور. علاوه بر این، این شیرها مجهز به مانیتورینگ نیز هستند.

البته این نکته نیز شایان ذکر است که برد شیرهای هیدرولیکی سروو باید در مدل‌های مختلف این شیر و برندهای مختلف به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. هر چند به طور کلی، کارکرد آن‌ها یکی است اما این بررسی تخصصی، بیشتر برای انجام تعمیرات لازم است تا با توجه به هر مدل و برند، اقدامات لازم متناسب با آن انجام گیرد.

برد شیرهای هیدرولیکی
ساختمان شیرهای هیدرولیکی

برد شیرهای هیدرولیکی پروپرشنال چگونه عمل می‌کند؟

شیرهای پروپرشنال نیز مانند شیرهای سروو یک نوع از شیرهای هیدرولیکی هستند. این شیرها به کمک برد شیرهای هیدرولیکی پروپرشنال، جریان و فشار سیال موجود را با محوریت یک مدار کنترل‌کننده الکتریکی، مدیریت می‌کنند. در این نوع از شیرها نیز همانند مورد قبل از مدارهای ولتاژ آنالوگ استفاده می‌شود. درنتیجه این امکان فراهم می‌شود که خروجی جریان ولتاژ در حالت حداکثری و حداقلی کنترل شود.

در واقع شیرهای پروپرشنال، تغییرات در ورودی جریان سیال را به همان صورت در خروجی نیز اعمال می‌کنند و بین این دو تعادل برقرار می‌کنند. تصور کنید که ورودی جریان 4 برابر شده است. در نتیجه این شیرها باعث می‌شوند تا خروجی نیز 4 برابر شود. شیر پروپرشنال به کمک برد خود و به سبب هندسه طراحی و مهندسی شده در محصول، از قدرت ثابت میدان، میزان جریان و فشار آن اطمینان حاصل می‌کند. به همین سبب، به راحتی این امکان فراهم می‌شود تا فشار یا جریان را متناسب با جریان اعمال شده توسط شیر کنترل کند.
برد شیرهای هیدرولیکی پروپرشنال، قابلیت این را دارد تا هم به صورت یک طرفه و هم به صورت دو طرفه عمل کنترل را در محدوده 4 آمپر انجام دهد. در حقیقت توانایی کنترل در این شیرها تا 48 ولت می‌باشد که امکان  اتصال ورودی را نیز فراهم می‌کنند.

سخن پایانی

داشتن شناخت کافی از برد شیرهای هیدرولیکی سروو به شما کمک می‌کند تا بهتر موقعیت‌های مختلف را مدیریت کنید. برای مثال در هنگام خرید شیر، می‌توانید در همان ابتدا قابلیت‌ها و مشخصات برد آن را بررسی کنید و نقش آن در عملکرد کلی شیرآلات را شناسایی کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا بهترین محصولی را پیدا کنید که با نیازهای شما همخوانی داشته باشد.

همچنین در صورت نیاز به تعمیر برد شیرهای هیدرولیکی پروپرشنال، اگر شما از کارکرد کلی این بردها آگاهی داشته باشید، پروسه تعمیر را بهینه‌تر انجام می‌دهید تا از فرسایش سایر قطعات شیر جلوگیری کنید. برای راحت کردن فرایند تعمیرات می‌توانید پیش از خرید شیرآلات، از خدمات ارائه دهنده مورد نظر در حوزه تعمیرات برد و مشمولیت گارانتی در مورد این قطعه نیز اطمینان حاصل کنید.

برد شیرهای هیدرولیکی
برد شیرهای هیدرولیکی

بیشتر بخوانید.

    فهرست مطالب

    برای آگاهی از آخرین مقالات
    ایمیــــــل خود را وارد نماییــد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *